دانلود تحقیق خلاصه
پژوهش بررسی میزان کاهش آلایندهای خروجی اگزوز دراثرسرویس و تنظیم موتور خودرو 50ص
دانلود خلاصه پروژه بررسی میزان کاهش آلایندهای خروجی اگزوز دراثرسرویس و تنظیم موتور خودرو 50ص تحقیق خلاصه پروژه بررسی میزان کاهش آلایندهای خروجی اگزوز دراثرسرویس و تنظیم موتور خودرو 50ص مقاله خلاصه پروژه بررسی میزان کاهش آلایندهای خروجی اگزوز دراثرسرویس و تنظیم موتور خودرو 50ص خلاصه پروژه بررسی میزان کاهش آلایندهای خروجی اگزوز دراثرسرویس و تنظیم |
![]() |
دسته بندی | مکانیک |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 100 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 48 |
فرمت فایل : ورد
قسمتی از محتوی فایل
تعداد صفحات : 48 صفحه
خلاصه پروژه بررسی میزان کاهش آلایندهای خروجی اگزوز دراثرسرویس و تنظیم موتور
خودرو فهرست عناوین و مندرجات 1- مقدمه و سابقه 2- چکیده 3- آلودگی هوا و اثرات
منفی آن بر محیط زیست 4- عوامل آلوده کننده هوا 5- آمار خودروهای تهران بزرگ و روش
انتخاب 6- شرح دستگاهها و روشهای اندازهگیری 7- نتایج آزمایشات 8- بحث و
نتیجهگیری 9- مراجع 1- مقدمه و سابقه این گزارش مرتبط با بند (4- ج) مهندسی
میباشد.
هدف از تهیه این گزارش، مطالعه و تدوین اطلاعات جمعآوری شده در مورد
پیشینة اجرای طرحهای مشابه بوده؛ تا بتوان دیدی جامع نسبت به مراحل انجام
پروژههای مشابه بهدست آورده و در نهایت بتوان این پروژة در دست اجرا (BE1) را به
صورت جامع و حتی کاملتر از موارد مشابه قبلی انجام داد.
همچنین این مطالعه کمک
میکند که از انجام کارهای تکراری (در صورت وجود ) خودداری شود.
2- چکیده گزارش
بررسی میزان کاهش آلایندههای خروجی اگزوز در اثر سرویس و تنظیم موتور خودرو شامل
دو قسمت عمده میباشد.
قسمت اول توسط شرکت کنترل ترافیک تهران به تشریح متد
انتخاب خودروهایی که آزمایشات برروی آنها انجام میشود پرداخته و نتایج حاصل از
بررسی وضعیت سلامت فنی خودروهای بنزینی را مورد تحلیل قرار میدهد.
قسمت دوم
ارائة نتایج حاصل از آزمایشات انجام شده در پژوهشگاه صنعت نفت برروی خودروهای
انتخابی و تحلیل آنها میباشد.
درقسمت اول، یعنی متد انتخاب خودروهایی که
آزمایشات برروی آنها صورت گرفته، ابتدا خودروهایی که تعداد آنها بسیار کم است از
سیستم حذف گردیدهاند.
سپس جامعه مورد بررسی را به9 نوع اتومبیل (2 نوع ایرانی و
7 نوع خارجی) طبقهبندی کردهاند.
این 9 نوع عبارتند از پیکان، رنو، پژو،
تویوتا، شورلت، نیسان، ب.
ام.
و ، مزدا و جیپ .
این خودروها در سه دهه
40-49 ، 50-59 ، 60-69 و70-71 مد نظر قرارگرفتهاند چون از نظر فراوانی تجمعی،
دارای اکثریت مطلق از نظر تعداد میباشند.
در نهایت این جامعه به 17 زیرمجموعه
تقسیم شدهاست که 7 نمونه از آنها مربوط به پیکان و رنو و 9 نمونه دیگر مربوط به
دیگر خودروهای موجود در سیستم میباشد.
در ادامه، مطابق جدول زیر حجم هر طبقه از
جامعه را به صورت زیر قرار دادهاند.
شماره طبقه نوع خودرو دهه ساخت تعداد
1 پیکان 60-69 112700 2 پیکان 70-71 4680 3 پیکان 50-59 376150
4 پیکان 40-49 41000 5 رنو 60-69 40240 6 رنو 50-59 14905 7
رنو 70-71 11710 8 پژو 50-59 34440 9 پژو 70-71 920 10 تویوتا
50-59 28400 11 تویوتا 60-69 8335 12 تویوتا 70-71 1555 13 شورلت
50-59 27575 14 نیسان 60-69 26075 15 ب.
ام.
و 50-59 23200
16 مزدا 60-69 12655 17 جیپ 60-69 8020 پس از مشخص کردن حجم هر نمونه
در یک نمونهگیری مقدماتی ( pre sampling )، تعدادی خودرو از هر نمونه انتخاب
شدهاند.
ضمناً در نمونههای انتخاب شده پارامترهای روغن سوزنی، وضعیت شمع ،
وضعیت پلاتین، وضعیت فیلتر، وضعیت تعمیر خودرو و تنظیم موتور بررسی شدهاند.
در
ادامه حجم نمونه از هر طبقه (ni) از ر