تحقیق
مدیریت فرآیند کسب و کار و معماری سرویس گرا
این تحقیق در مورد مدیریت فرآیند کسب و کار و معماری سرویس گرا در 50 صفحه و در قالب ورد و شامل مدیریت فرآیند کسب و کار و معماری سرویس گرا،معماری سرویس گرا و مدیریت فرایندهای کسب و کار،معماری سرویس گرا، مدیریت فرایندهای کسب و کار،BPM،چرخه عمر و اجزای ،SOA،معماری سرویس گرا،معرفی معماری سرویس گرا ،معماری سرویس گرا و غیره می باشد |
![]() |
دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 133 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 50 |
این تحقیق در مورد مدیریت فرآیند کسب و کار و معماری سرویس گرا در 50 صفحه و در قالب ورد و شامل مدیریت فرآیند کسب و کار و معماری سرویس گرا،معماری سرویس گرا و مدیریت فرایندهای کسب و کار،معماری سرویس گرا، مدیریت فرایندهای کسب و کار،BPM،چرخه عمر و اجزای ،SOA،معماری سرویس گرا،معرفی معماری سرویس گرا ،معماری سرویس گرا و غیره می باشد.
فهرست
مقدمه 3
سرویس چیست؟ 7
واسط مستقل از نرم افزار 9
معماری اطلاعات Information Architecture. 9
مدیریت محتوا 10
مدیریت دانش 10
آیا به معماری اطلاعات نیاز داریم ؟ 10
فرهنگ جامع طراح 11
قابلیت ترکیب سرویس 14
مروری بر تحقیقات 16
معماری سرویس گرا چیست؟ SOA چیست؟ 18
سرویس ها چیستند ؟ 22
فواید SOA برای مشتریان بانکها 27
SOA و اوراق بهادار 28
تغییر معماری نرم افزاری بانکها کافی است؟ 29
SOA در بانکداری اسلامی 30
تهدیدات مهاجرت به معماری سرویس گرا 31
معماری سرویس گرا چیست 32
- زیربنای SOA 34
نقل و انتقال (Tranport ) 41
رابطه بین BPM ، SOA و EA 47
منابع 48
مقدمه
معماری سرویس گرا سبکی از سیستم های اطلاعاتی است که بر اتصال سست، قابلیت استفاده مجدد، ترکیب پذیری، پنهان سازی پیاده سازی داخلی و .. تاکید داشته و شامل استانداردهای soap, wsdl, bpel, uddi می شود. از طرف دیگر چگونگی تغییر و تاثیر جنبه های سازمانی (فرایندها، بانک های اطلاعاتی، زیرساخت) در مواجه با معماری سرویس گرا نیاز به توجه بیشتر دارد.
چگونگی ارتباط معماری سرویس گرا با کسب و کار سازمان(خصوصا فرایندها) و تاثیر متقابل آنها جزو موضوعات جذاب و پرطرفدار سالهای اخیر بوده و دهها کتاب و تز دانشگاهی و صدها مستند فنی نیز به این موضوع پرداخته اند که هرکدام از زاویه ای قصد داشته اند ویژگیها و قالبی برای "معماری سرویس گرا سازمانی" ارائه کنند{لینک 1} {لینک 2}. تقریبا اکثر این منابع تاثیر SOA بر جنبه های دیگر سازمان(فرایندها، زیرساخت) را ناچیز دانسته و SOA را غالبا موضوعی "نرم افزاری" به حساب آورده اند. به عبارت واضح تر از دیدگاه آنان، "معماری سرویس گرا" بیشتر از حیث نتایج در لایه نرم افزاری نسبت به سبک های قبلی متفاوت بوده است. این برداشت در طول سالهای 2004 تا 2007 غالب بود و همانگونه که گفته شد اکثر کتب و مستندات معتبر منتشر شده بر این دیدگاه اعتقاد داشتند.
اما در کنار دیدگاه اول، به تدریج دیدگاه جدیدتر و کامل تری نیز رشد یافت و در یکی- دو سال اخیر بالغ شد که معتقد بود "معماری سرویس گرا" بخشی از پارادایم سرویس گرائی(Service-Orientation) است و این پارادایم همانطور که در لایه نرم افزارهای کاربردی منجر به سبک "معماری سرویس گرا"(SOA) می شود، در کسب و کار سازمان نیز می تواند اثربخش بوده و "سازمان سرویس گرا" (SOE) را تعریف کند، همچنین در لایه زیرساخت منجر به "زیرساخت سرویس گرا"(SOI) شود. با این تعریف جدید، پارادایم سرویس گرائی به سه شکل خود را نشان می دهد: